Publicat de: antiqul | 22 Octombrie 2010

E noapte in vazduhuri…


   De mic copil m-au fascinat noptile geroase de iarna in care ceata lasa sa se vada doar la cativa pasi. De atunci am dezvoltat o idee bizara cum ca in noptile acelea, sufletele celor decedati ies si se plimba prin lume fiindca ceata le ascunde chipul. Curios e faptul ca ideea aceasta nu ma infricosa, doar ma intriga foarte mult. Anii au trecut, acum de multe ori imi petrec noptile afara datorita jobului pe care il am. Colegii mei ma aud de multe ori spunand „Doamne, ce noapte cetoasa… numai noi si sufletele mortilor mai umbla pe afara prin noaptea asta”. Oare mi se pare mie sau li se face putin frica?

   De la o vreme am sentimentul asta al noptilor cetoase incontinuu. Am senzatia ca oricat incerc sa tin un drum drept, ma izbesc de pereti si inaintez pe dibuite. Pentru cei care cititi acest post si nu intelegeti la ce ma refer, e vorba de lumea in care traim. Nimic nu mai e normal, totul e cu susul in jos acum, ca apoi sa se invarta iar. As vrea sa pot sa am o speranta, ceva, acolo, dar n-am cum.

   Cu ani in urma, un profesor de la facultate mi-a spus o legenda despre doctorul Petru Groza, care incercand sa scoata tara din saracia si mizeria de dupa razboi, a intrebat pe ministrii sai cine era cel mai competent om de la acel moment petru a redresa situatia tarii. I s-a spus ca e X, dar ca acesta e condamnat la 20 de ani temnita grea pentru uneltire contra ordinii sociale. A cerut sa-i fie adus omul si i-a spus: „Am auzit ca esti cel mai bun. De azi inainte, ai mana libera sa ne scoti tara din saracie. Iti dau un an, sa faci cum crezi de cuviinta. Daca nu reusesti, te impusc. Esti de acord?”

   Nu imi aduc aminte ce s-a intamplat apoi si nici cat de reala e legenda, dar ideea cu impuscatul mi se pare cea mai buna solutie acum… voua nu?

Lasă un răspuns

Categorii

