Barbati si femei… sau femei si barbati…


Acum cateva zile un prieten mi-a marturisit ca s-a indragostit lulea de o vecina de-a sa. Faptul acesta nu m-ar fi mirat foarte tare, dar din intamplare mi-a aratat-o si mie pe vecina sa. Sincer, am ramas cumva surprins. Domnisoara respectiva nu era frumoasa, dar avea ceva cu „vino-ncoa`” in ea. Te facea sa simti ca are nevoie de protectie, de siguranta unui barbat langa ea. Dupa ce m-am despartit de prietenul meu, am stat si m-am gandit la cele vazute. Marea majoritate a femeilor din ziua de azi au o conceptie total gresita despre ceea ce doresc barbatii. Astfel, femeile au impresia ca barbatii vor ca ele sa fie „independente”, „hotarate”, „sigure pe ele” si alte chestii de genul asta semnificand siguranta de sine si o cariera de succes. Adica pe scurt „femeie de succes”. Ok, bravo lor! Dar sa nu se mire daca vor fi singure si parasite. Adica „Pretul Succesului”.

Acum hai sa inchidem ochii si sa ne teleportam undeva in anul 45.897 inainte de Christos, sau B.C. (pe vremea cand am invatat Istoria de clasa a 4 se numea i.e.n- inaintea erei noastre) .Vedem o pestera in care arde focul. Femeile si copii stau in jurul focului. Copii se joaca, iar femeile pregatesc mancarea. Deodata se aud zgomote, strigate, rasete. Au venit barbatii cu vanat. Femeile se duc fiecare catre barbatul sau. Unii au adus mai multa prada, altii mai putina. Oricum, masa se ia in comun. Dupa masa, barbatii si femeile se strang laolalta in jurul focului. Femeile se simt protejate. Barbatii se simt barbati fiindca au adus hrana si isi protejeaza femeile. Dupa aia toata lumea se uita la Filmul de la TV. E un film rusesc. Limba rusa se va inventa peste vreo 45.000 de ani. Nu conteaza, filmul este subtitrat… The end.

Lasand la o parte gluma, multe din femei se intreaba, „Ce naiba a vazut la prefacuta aia? E grasa, cracanata si e plina de celulita”. Da, intradevar, ce-o fi vazut la ea? Pai aia e ca n-a vazut nimic. A simtit ca are nevoia de protectia LUI! SI asta i-a crescut adrenalina in vene, si se simte barbat, mascul alfa sau cum vreti. Si el ca barbat are nevoie de asta. Fiindca asa e construit. Alea cateva sute de mii de ani in care el se intorcea de la vanatoare si ea il astepta sunt atat de puternic inscrise in genele sale ca n-o sa le stearga 50 de ani de EMANCIPARE. Ok, hai sa avem drepuri egale. Femeile si barbatii. Dar Mama Natura nu ne-a creat egali. Altfel am fi fost numai femei sau numai barbati. Problema e ca barbatii vor sa fie barbati, iar femeile vor sa fie si ele barbati. Cand e vorba de drepturi, normal. La obligatii dam bir cu fugitii. Si atunci domnisoarele se mira ca EL se fofileaza. O sterge englezeste. Pai daca ea il face sa se simta orice dar nu barbat. EL isi ia sarsanaua in spinare si isi ia campii. Piana gaseste o femeie care sa vrea sa fie femeie si sa-i ofere sentimentul ca are nevoie de protectia, dragostea si puterea lui. Daca domnisoarele din ziua de azi insista ca ele „e puternice” si se pot descurca singure, sa nu se mire ca vor ramane sa se descurce singure. O femeie desteapta ii va spune barbatului: „vai draga, fa tu te rog asta, eu nu pot, TU ESTI BARBAT”. Si ala va veni imediat. Fiindca asta isi doreste. Sa vada ca e nevoie de el. Altfel se simte inutil. Si la un moment dat o sa plece. Si femeia o sa se intrebe de ce. Barbatii nu trebuie sa auda adevarul, neaparat. Daca ii aratati ca stiti sa va descurcati singura in orice situatie nu va fii mandru de voi. Dimpotriva, se va simti inutil.

La intrebarea cine e mai puternic, femeia sau barbatul, raspunsul e unul singur. FEMEIA!! Barbatii sunt mai mari, mai duri, mai musculosi. Dar in sufletul lor sunt niste copii speriati. Sa va povestesc ceva.

Acum cativa ani amvazut un interviu cu o femeie care a supravietuit intr-un lagar nazist. Redau cuvintele ei „Cand am ajuns in lagar eram foarte speriate. Asteptam sa vina barbatii sa ne salveze. Dupa cateva zile au venit barbatii, dar erau de nerecunoscut. Nu puteam astepta nici un ajutor din partea lor. Atunci am hotaram sa-i salvam noi pe ei. Si am reusit.”

Color America

Color America

23 de gânduri despre „Barbati si femei… sau femei si barbati…

  1. M-a amuzat postul tau, desi cred ca vroiai sa aiba o tenta serioasa…
    Stii de ce? Pentru ca din toate randurile tale am simtit ca-ti ceri dreptul de-a fi barbat – exact asa cum il descri aici. Si acuzi femeia pentru ca nu mai e „doar” femeie…
    Situatia pe care o expui tu e una reala, clar. Dar nu e una generala. Sunt barbati care vor femei-barbate langa ei, sunt barbati care vor femei-papusi langa ei, si etc. Si invers situatia e clar, valabila… Sunt femei – sensibile, delicate care vor barbati delicati si sensibili, si femeie puternice ce vor barbati puternici… de fapt, esenta e… fiecare persoana isi doreste sa aiba alaturi o completare… asta sa gaseasca in celalalt, o completare…

    Toate bune!

  2. interesant. adevărul este că eu am parte de un bărbat care mă salvează din orice situaţie; ciudat este că momentele lui de panică sunt exact momentele când mă simt eu relaxată aşa că pot eu să rezolv. e bine când fiecare îl poate completa pe celălalt. cel mai dificil e când el e neputincios tot timpul sau ea o leşinată continuă… (ce exprimare pe mine!)

  3. De fapt cam se faceti o mare erroare crezind ca mai exista si barbati care vor femei puternice , poate ca unii vor spune ca sunt interesati de astfel de femei puternice de dragul lumii dar in realitate mint…
    Barbatii idiferent cit de puternici sunt sau nu ei vor prefera cam intodeauna o femeie ADEVARATA,adica una dulce ,gingasa si femininanu si nu o carierista de firma cu atitudine de barbatoi si asta idiferent cit de frumoasa ar fii ea.
    Asa ca aveti grija doamnelor ce credeti si cum ginditi, daca nu vreti sa ramineti singure pentru todeauna..PS ..un sfat ! ,mai tineti cont si de ceea ce vor barbatii!

  4. Bun articolul asta, mi-a placut!. M-ai lamurit total de ce sunt singura, ca am facut pe emancipata :)) Oricum sunt genul care cere ajutor doar cand are nevoie, si crede-ma ca in rest le dau altora tot timpul lucruri de facut….oricum, bazele intre femei si barbati sunt aceleasi de acum mii de ani…nu o sa le schimbe nimeni…
    Sunt sigura ca oamenii ajung pana la urma la un acord comun…

  5. Suntem atat de multi ca probabilitatea de a gasi pe cineva care sa corespunda cerintelor noastre e destul de mare(daca nu cumva cerem prea mult).Cat despre barbati trebuie sa recunoastem ca si ei sunt pe valul transformarii.La mare moda pentru ei acum sunt unghiile lacuite .Ca depilatul,pensatul,cremele de intretinere si parul lung sau vopsit e ceva normal.La fel si cerceii,lanturile si bratarile.Ca nu critic pe nimeni dar nu mi-ar place ca perechea mea sa se ingrijeasca mai mult decat mine.

    • Da, nici eu nu suport băbaţii efeminaţi. Un bărbat trebuie să emane masculinitate, la fel cum feminitatea şi nu machiajul strident şi botoxul din buze ar trebui să fie atuul femeilor.

  6. Da dom’le un barbat tre’ sa emane masculinitate atat prin comportament cat si prin infatisarea pe care o are , de exp cam asa cum sunt eu; cu blana pe piept,umeri lati si membre de antropoida iar din cand in cand mai simt nevoia sa mai plesnesc peste fese cate o domnisoara asa in semn de iubire si respect.

  7. Am 2 colegi la serviciu si de multe ori ma intreb din ce regn fac parte.Din cand in cand sunt abuzata emotional de catre ei.Norocul meu ca n-am probleme cu propria-mi stima.Cei care au probleme sunt ei,asta o am foarte clar.Or fi fost abuzati in copilarie si …celelate chestii care se trag de aici.Dar ma intreb ce face o femeie mai timida?Cu siguranta dupa un timp ajunge sa ceara ajutor specializat.N-am sa trag aici nici o concluzie despre barbati,doar sper ca pentru binele speciei noastre sa mai existe cativa normali(in definitia mea de normal intra si termenul de persoana empatica).

    • Problema este bărbaţii sunt prin naştere vânători. Ei simt când o femeie este singură şi fără apărare (adică nu are un mascul să o apere de avansurile celorlalţi masculi) În situaţii din astea, spoiala de bun simţ dispare şi bărbaţii se comportă ca nişte animale care gândesc cu hormonii care le urlă prin ţeste. De multe ori se ajunge la jigniri şi hărţuire sexuală fiindcă ei ştiu că e foarte greu de probat o vorbă mai îndrăzneaţă sau o atingere mai obraznică şi nu vor fi pedepsiţi pe linie de serviciu. Ei se tem doar de un alt mascul care ar proteja femeia respectivă şi le poate cere socoteală în formă pur fizică. Adică să le spargă moaca cu pumnul. Cam asta ar fi de spus.Restul sunt poveşti cu Lupul şi Scufiţa Roşie.

  8. Eu cred ca toti am fost din nastere o prada pana sa ajungem vanatori.Ce spui tu despre barbatul animal,da sunt de acord.Dar acum trebuie sa spun ceea ce am omis in cealalta postare si a dus la alte concluzii.Se considera ca acolo unde muncesc eu este un domeniu 100%barbatesc.Si clientii nostri care ne viziteaza atat la studiou cat si pe paginile noastre spre dezamagirea mea sunt aproape 100% barbati.De aici se trage abuzul emotional de care vorbesc,pt.simplul fapt ca sunt femeie.Este pur si simplu ura barbatilor pt. o femeie care a intrat in domeniul lor.Crede-ma ca am vazut barbati care asa cum zici tu.cand intra la noi,spoiala de bun simt dispare pana cand din greseala dau cu ochii de mine.Si atunci,raman muti.Eu nu ma uit la ei asa ca nu stiu ce fata au,dar se simte in aer o oprire brusca.Si dupa ce vorbeau ca la usa cortului,deodata se transforma in barbati manierati si amabili.Ba unii dintre ei chiar incep sa vorbeasca soptit.Ma rog,chiar n-as vrea sa stiu ce spun.In ce minciuna se traieste!Cata lume(,si aici ma refer si la femei) este ceea ce nu pare!Citeam undeva ca adevaratul nostru caracter iese la iveala atunci cand nu ne aude si nu ne vede nimeni.O fi adevarat,desi nu inteleg de ce lumea vrea sa arate alta fata.Nu este obositor?

Lasă un răspuns

