Publicat de: antiqul | 7 Martie 2011

8 Martie si barbatii…


 In primul rand vreau sa urez femeilor prezente in viata mea, in primul rand sotiei mele, mamei, surorii, colegelor si prietenelor LA MULTI ANI cu ocazia zilei de 8 Martie care se sarbatoreste maine. Acestea fiind spuse, sa lasam vrajelile si „trilulilu-crocodilu” deoparte si sa va lamuresc cum vad barbatii ziua de 8 Martie.

Din cem am gasit pe net, Ziua Mamei se sarbatorea inca din Grecia Antica, iar in timpurile moderne, ziua de 8 Martie este legata de ziua in care muncitoarele din Sankt Petersburg au facut greva in anul 1917 pentru a li se recunoaste drepturile. In anul nasterii mele 1977,  ONU proclama ziua de 8 Martie drept „Ziua Femeii”. Asta-i istoria, hai sa vedem cum am perceput eu ziua asta de-a lungul anisorilor pe care i-am bifat.

Nu imi aduc aminte cand am oferit prima data un cadou mamei mele de 8 Martie, probabil in clasa I cand invatatoarea ne dadea tema la ora de lucru manual sa faecm niste felicitari pentru mamele noastre. Dupa ce am mai crescut si am inceput sa imi pice cu tronc vreo colega de clasa, asteptam cu nerabdare ziua de 8 Martie ca sa ii daruiesc o floare care de obicei imi era returnata alaturi de un caiet sau o carte in cap, sa-mi fie invatatura de minte ca pe fata respectiva nu o interseaza altceva decat invatatura, si baietii o lasa rece. Al naibii ca nu puteam sa gasesc si eu o fata mai zvapaiata, ma atrageau numai alea cuminti si la locul lor care nu admiteau sa primeasca flori de la admiratorul lor. Anii au trecut si fetele si-au schimbat optica in ce priveste florile de 8 Martie, acum imi dadeau de inteles ca asteptau sa primeasca florile respective, dar aici intervenea si factorul „cum te-ai purtat pana acum cu mine”. 

Ei si incet incet ajungem si la ziua de azi cand  8 Martie inseamna femei emancipate care merg la show-urile cu Chip and Dales „intre fete” si au pretentii mai mult sau mai putin discrete „O bratara, colier, masina si alte alea…” sau cel putin asta era inainte de criza. Oare ce gandesc domnii si cum asteapta ei ziua de 8 Martie? In primul rand am auzit de multe ori vehicularea ideii ” De ce nu exista si Ziua Barbatului?’ Unii spun ca ziua barbatului este pe 9 Martie. Altii, mai precis o companie de bere a decretat Ziua Barbatului ziua de 5 MAi. Nu a tinut si nu o sa tina vreodata. De ce? Malitiosii ar spune ca ziua barbatului este in celelalte 364 zile din an cand femeile au grija de ei. Am auzit cunoscuti spunand „Maine e 8 Martie, nu ies din casa, nu cunosc pe nimeni, nu iau flori sau cadouri la nimeni”. Mi se pare o dovada de tampenie sau in cel mai bun caz de mojicie. Oricum, pentru faptul ca de 8 Martie barbatii vor incerca sa fie mai galanti sau cu bun simt, o sa va scoata ochii tot anul. „Da, de 8 Martie ai fost cu fetele la dezmat, lasa ca iti arat eu!” Si de aici se ajunge la faze de genul: iesiri cu baietii care dureaza cate o saptamana si care cine stie (ei stiu foarte bine) pe unde se sfarsesc, si la orice discutie in contradictoriu vi se va baga pe gat iesirea de 8 Martie sau faptul ca in ziua aceea ei au fost atenti cu voi si acum trebuie sa-si „scoata parleala”. Asta pentru ca barbatilor nu le convine deloc existenta zilei de 8 Martie, cu singura precizare ca accepta existenta ei doar in cazul in care o pot folosi in interesul lor personal. „Ma duc cu flori si sampanie la ea de 8 Martie ca sa o ametesc si sa primesc si eu in sfarsit „cadoul meu” pe care-l vanez de atat timp”. Cum spuneam si alta data, „barbatii este porci” si asta e valabil  cu orice ocazie, fiindca femeile nu realizeaza modul de gandire al domnilor care este cam asa „Daca fac aia, ce-mi iese in schimb sau cum pot sa folosesc asta ca sa-i santajez pe ceilalti?”. Barbatii de cand se stiu au fost vanatori si vor ramane asta pana mor si cand spun vanatori nu ma gandesc la vanarea animalelor ci al… in fine va dati seama si singuri.

Din ciclul „Disperarea cand imi vine rup camasa de pe mine” am auzit ca unele doamne sunt dispuse sa-si achizitioneze singure buchetul de flori de cu ocazia zilei de 8 Martie si sa ofere o suma modica  unui „Gentleman”, pentru ca  acesta din urma sa le ofere buchetul de flori de fata cu mai multa lume pentru a starni invidia celorlalte doamne. Spuneti voi ce parere aveti?

Acestea fiind spuse, doresc din nou tuturor doamnelor si domnisoarelor sa se bucure de ziua lor si sa nu li se scoata ochii prea des in anul care urmeaza pana la urmatorul 8 Martie…

Lasă un răspuns

Categorii

