Publicat de: antiqul | 9 Septembrie 2011

Nostradamus, Talmudul si capitanul de pompieri…


Prolog

Ziua de 11 septembrie 2001 nu parea sa aiba nimic neobisnuit. Era o zi calda de toamna, in care ma pregateam sa intru in serviciu la ora 14. La un moment dat a venit un coleg si mi-a spus ca in America un om a intrat cu avionul intr-un bloc. Initial am crezut ca vreun pilot amator cu un avion de mici dimensiuni s-a izbit accidental de un bloc. La supermarketul unde lucram era si un stand cu televizoare. M-am uitat curios la imaginile televizoarelor si am realizat dimensiunea dezastrului. Primul lucru care mi-a venit in minte a fost ca de azi inainte nimic nu o sa mai fie la fel. Si cam asa a si fost…

Cand am auzit prima data de catrenele lui Nostradamus, am fost uimit de implinirea mai multor profetii, in special de cea a venirii la putere a lui Napoleon si Hitler. Din intamplare, mi-a ramas in minte aceea cu focul ce va veni din cer in orasul nou si va rapune doi frati. Toata lumea spunea ca e vorba de S.U.A si New York, dar personal am considerat-o o absurditate. Citisem despre rachete si instalatii de aparare sol-sol, aer-sol si altele si imi spuneam in sinea mea ca nimeni nu va putea sa atace tocmai in cea mai putenica masinarie de aparare din lume. Si totusi, in ziua atacurilor profetia aceea mi-a revenit in minte si nu-mi dadea pace. Mai ales ca se potrivea al naibii de bine cu ce se intamplase. Este oare posibil ca si celelalte profetii sa se implineasca? Probabil ca timpul ne va arata cat de bine a vazut prin secole misteriosul medic „Michel de Nostredame”.

Zilele astea se implinesc 10 ani de la atentatele teroriste din SUA si multe televiziuni prezinta documentare pe aceste teme. Unul dintre ele mi-a atras atentia in mod deosebit. Poate si fiindca face referire la un vers din Talmud care spune asa „Cine salveaza o viata, salveaza lumea intreaga”, poate vi-l amintiti din filmul Lista lui Schindler. Documentarul refacea povestea unei echipe de pompieri care se afla in turnul nordic, cel care s-a prabusit ultimul. pompierii se aflau pe la etajul 40 cand au auzit zgomotul prabusirii turnului sudic. Imediat, capitanul lor le-a ordonat sa paraseasca in graba cladirea fiindca era clar ca si aceasta urma sa se prabuseasca. In timp ce coborau scarile au gasit o femeie in vartsa care nu putea sa mai mearga singura si renuntase sa coboare scarile. Capitanul a fost pus intr-o dilema. Daca o luau si pe femeie cu ei, aceasta le incetinea coborarea si riscau sa fie prinsi sub daramaturi, in schimb daca o lasau acolo, cu siguranta femeia ar fi murit. Capitanul le-acerut oamenilor sa o duca cu schimbul si pe femeie pana jos. Asta i-a incetinit considerabil si la un moment dat, cand au ajuns la etajul 4 al cladirii, s-au oprit sa faca o pauza. In cateva clipe turnul s-a prabusit si ei au ramas prizonieri sub ruine. Soarta a facut ca femeia respectiva sa le salveze vietile pompierilor. De ce? Din cauza prabusirii atator mii de tone de moloz, intre etajele 4 si 2 s-a format un fel de con in care placile de beton nu  s-au strivit una de cealalta. Daca ar fi coborat si ar fi ramas la parter, toti pompierii ar fi murit sub daramaturi. Asa au avut sansa sa fie scosi de acolo de colegii lor, si acum, dupa 10 ani, fostul lor capitan recunostea „Daca nu o luam cu noi pe femeia aceea, n-ar fi trait niciunul dintre noi…”

Epilog

Un om batran mi-a spus o data ca „Stiu exact unde ma aflam si ce faceam in momentul in care s-a anuntat ca s-a terminat Al Doilea Razboi Mondial”. Oare de ce am impresia ca cei care am trait ziua de 11 septembrie 2001 ne aducem aminte exact unde am fost in momentul atentatelor?

 

Lasă un răspuns

Categorii

