Publicat de: antiqul | 6 Decembrie 2011

De ce mi-am facut blog ?


Prolog

Birtul din comuna era plin de fum. Gheorghe se uita atent prin jurul mesei si ii sopti misterios lui Ion. „Ioane, m-o amenintat Vasile ca isi face blog si ne da pe tati in gat, ma! C-o venit nepotu-su de la oras si l-o invatat sa-si faca blog.” Ion se uita nedumerit la Vasile „Cum adica blog, ce e ala blog?” „Nu stiu ma, da am inteles ca e ceva rau de tot. Da uite cum facem: diseara merem la el in fata portii fiecare cu cate un par in mana si-l astepta sa iasa cu blogu` ala al lui. No, si cand o iesi, le dam la amandoi cu paru pe spinare pana le-o pieri chefu` sa ne dea in gat…”

In sfarsit m-am hotarat sa raspund la vesnica intrebare despre motivele care m-au determinat sa scriu pe blog. Pana sa am blog habar nu aveam ce e aia o blogosfera si cu ce se ocupa ea si nici nu banuiam ca numarul blogurilor a ajuns la aproape 60.000 numai in Romania. Auzisem despre o fetita de 10 ani care vroia sa aiba blog fiindca mama ei era bloggerita. Pe blogul ei fetita dorea sa scrie despre papusile cu care se juca. Am inteles apoi ca si dl Ion Iliescu are blog. Pe ala l-am citit de vreo doua ori si am fost complet deziluzionat fiindca n-am inteles nimic.

In ce ma priveste, a fost mult mai simplu. Intr-o buna zi m-am asezat in fata calculatorului si am intrat pe primul site de blogging pe care l-am gasit. Nu mai stiu pe care. Dupa 2 zile in care nimeni nu mi-a citit postarea, m-am enervat, am sters tot si am cautat din nou. Asa am dat peste wordpress. Din nou cont, din nou aceeasi postare si dupa o zi, Victorie Totala!!! aveam deja 2 (doi) cititori 😉 Banuiala mea intima e ca cei doi cititori erau din echipa de suport wordpress sa vada daca nu cumva bloggerul cel nou e vreun nebun care vrea sa omoare oameni. Primele posturi au fost slabute. Dar ele m-au ajutat sa invat din greseli si sa-mi formez un stil de scris. Cel mai mult ma enerveaza statisticile cu vizualizarile zilnice. Pentru ca ma consuma nervos. „De ce am azi numai xx vizualizari, cand uite acum doua zile am avut yy vizualizari?” Si atunci am hotarat sa urmaresc vizualizarile exponential. Adica 1-2-5-10-20-50-100-200 si tot asa pana am 1.000.000 (un milion) de vizualizari. A durat ceva pana sa inteleg ca daca scrii constant oamenii o sa te citeasca. La inceput cativa, apoi mai multi. Daca scrii bine, o sa te caute ei pe tine.

Multi dintre colegii mei de blogging se plang de lipsa ideilor. Din fericire la mine nu e cazul. Nu scriu zilnic, dar de fiecare data subiectele ma izbesc din senin, imi tremura degetele, intru in transa si ma apuc de scris. Nici nu-mi dau seama cand se fac 5-600 de cuvinte. Habar n-am despre ce o sa fie urmatorul post. Si asta imi place cel mai mult.

In blogosfera exista multi bloggeri care scriu bine, chiar foarte bine. Cand am inceput bloggingul imi doream sa fiu macar in primii 100 dar dupa un timp am revenit cu picioarele pe pamant. Acum nu-mi doresc decat sa scriu. Inca nu am ajuns in primii 100 dar nu ma mai intereseaza. Daca mie imi place cum scriu, o sa se inmulteasca si cititorii. Asa ca dragii mei nu va mai uitati zilnic la numarul vizulizarilor ca nu au relevanta. Scrieti cum va duce inspiratia si o sa vedeti ca cititorii o sa apara pe parcurs.

Cea mai importanta lectie pe care am invatat-o ca blogger e ca nu poti reusi de unul singur. Daca v-a placut articolul, intrati pe http://www.blogevent .ro, unde colegii mei care sunt bloggeri foarte buni isi dau cu parerea despre subiecte interesante si care va pot fi de folos.

Epilog

Intotdeauna am impresia ca ultima postare e si cea mai buna. Alteori mi se lipeste de suflet cate un post si sunt ferm convins ca va avea sute de accesari. Cand mai dau un ochi peste accesarile articolelor de la infiintarea blogului si pana in prezent am surpriza ca datorita unui cuvant „cheie” anumite postari au mult mai multe vizualizari decat altele. Oare cate vizualizari ar avea o postare cu titlul „Elodia, propusa presedintele Senatului in locul lui Geoana!??”

Responses

  1. […] dintre aceasta ii apartine lui Antiqul, acesta raspunzand la intrebarea “De ce mi-am facut blog“. Personal mi-a placut […]


Lasă un răspuns

Categorii

