Guest – post VICIOS – NU VA MAI LUATI DE FUMATORI


Colegul meu Emil  s-a hotarat sa ne viziteze cu un nou Guest-post. Lectura placuta.

Salutare tuturor. Emil Calinescu ma numesc si precizez din start : sunt nefumator. Mentiunea este importanta, din articol unii pot intelege ca as fi.  Si inca o precizare : ideea mi-a venit in urma unui articol al Vienelei. La sfarsit voi spune care e legatura cu articolul Vienelei.

Pana atunci fac precizarea ca sunt nefumator de cand ma stiu. Niciodata, dar niciodata nu mi-a placut sa fumez. Nu consider ca ar aduce nimic. La alcool (fie ca vorbim de bere, vin ori altele) imi place atat gustul, cat si senzatia de dupa. La tigari nimic.

Cu toate astea nu voi da niciodata cu pietre in fumatori. Da, fumator pasiv sunt. Nu ma deranjeaza fumul de tigara. Nu m-a deranjat niciodata. Chiar sunt uimit sa aud ca X, fumator/fumatoare, este deranjat/a de fumul ALTUIA. Pai cum vere, nu erai fumator ?

Iar fumatorii au parte de o discriminare pozitiva : daca mergem la o terasa in grup de 5 si este un singur fumator, ii facem pe plac fumatorului si ne ducem la fumatori. Desi normele democratice ar fi zis ca minoritatea trebuie sa se supuna majoritatii. Culmea, de fiecare data eu am fost « promotorul » acestei discriminari.

De asemenea, de atatea si atatea ori am stat cu fumatori afara, la o tigara. Mai ales in facultate. Ma ruga cate unul/una : Emile, nu vii cu mine jos sa fumez o tigare ? Rar am refuzat, iar cand am facut-o a fost de lene/oboseala, nu ca nu as fi vrut sa inhalez fumul de tigare.

Daca ar fi sa fiu pus sa votez o lege de interzicere a fumatului in spatiile publice, as vota impotriva. Clar impotriva.

De ce ? E simplu. Sunt 2 motive mari si late :

1. Am oroare de interzicere. Este dreptul meu sa aleg unde sa stau. Cum este acum, cu delimitari stricte fumatori/nefumatori ori cu mentiunea « acest local este exclusiv pentru fumatori »  mi se par de ajuns. Iar cuvantul interzicere imi suna total ne-democratic.

2. Si acum partea importanta : ii inteleg pe fumatori. Si in general pe viciosi. Viciile sunt dovada ca suntem oameni si nu animale. El are tigara, celalalt are berea/vinul, celalalt cola, celalalt ciocolata. De ce unul ar fi superior celuilalt ?

De unde sa stiu eu cum s-a apucat acel om de fumat. Unii s-au apucat pentru a intra intr-un anturaj, altii la sfatul medicului (erau prea agitati si ar fi murit de inima ; asa ca au preferat sa moara de plamani, macar asta e mai lenta), altii cine stie de ce. De ce i-am judeca ?

Cum a generat articolul Vienelei acest articol ? Simplu: ea se luase de superstitiosi. Atentie, nu de superstitii, care unele chiar sunt stupide. Ci de cei care cred in ele. I-am replicat . Nu ne-am suparat niciunul (sau ma rog, asa sper), nici eu pe ce a scris, nici ea pe ce am comentat eu. Totusi, i-am zis si ei : as fi facut la fel daca s-ar fi luat, la fel de neargumentat, de fumatori. Ori de cine stie ce alti oameni.

Ce simplu e sa dam cu pietre in cei care nu sunt ca noi. Noi nu fumam, suntem smecheri, ne putem abtine. Asa ca hai sa-I injuram pe cei care fumeaza.

Imi amintesc ce-mi zicea un fost coleg: ce naspa e sa ajungi precum oamenii pe care-I detestai. El ura din suflet fumatorii. Si a ajuns fumator.
Salutari VICIOASE tuturor !

 

Un gând despre „Guest – post VICIOS – NU VA MAI LUATI DE FUMATORI

  1. Pingback: Sinteza guest-urilor :) | Blogger CU GREUTATE pe un blog CU DE TOATE!

Lasă un răspuns

