Publicat de: antiqul | 19 Februarie 2013

Habemus Papam


Prolog

Bătrânul cardinal apăru pe balconul Domului şi anunţă cu o voce liniştită “Habemus Papam!” Mulţimea strânsă în Piaţa Vaticanului izbucni în urale… lumea creştină avea un nou lider.

Încă de la început nu l-am avut la inimă pe Papa Benedict al XVI-lea. De când mă ştiu, Papa se numea Ioan Paul al Doilea. Asta a fost timp de 26  de ani. L-am iubit pe Ioan Paul al Doilea, iar moartea lui m-a şocat. Ştiam că este bătrân şi din ce în ce mai slăbit, dar aveam impresia că va trăi veşnic. Nu s-a întâmplat aşa. După moartea Papei, am asistat cu sufletul la gură la alegerea noului papă. Numele pe care l-am auzit cel mai des rostit în zilele acelea era cel cal cardinalului Joseph Ratzinger. În calitate de decan al colegiului cardinalilor, el se ocupa de organizarea funeraliilor defunctului Papă. Alegerea sa ca Papa Benedict al XVI-lea mi-a adus aminte de celebrele alegeri ale comuniştilor în care se ştia dinainte cine o să fie The Great Lider. Automat am avut un déjà vu. Plus că în biografia lui figura apartenenţa la Hitlerjungend pe vremea când era copil în Germania nazistă. De parcă eu nu aş fi fost pionier pe vremea comuniştilor.  Aşadar, am avut toate motivele să nu-l am la inimă pe noul Papă. Până acum câteva zile, când Papa Benedict al XVI-lea a anunţat cu o voce slăbită că doreşte să renunţe la apostolatul său în favoarea unui Papă mai tânăr şi va redeveni cardinalul Joseph Ratzinger. Am rămas mut. Asta nu se mai întâmplase de peste 400 de ani. Obişnuit fiind cu obiceiul pur mioritic de a te agăţa cu dinţii şi unghiile de o funcţie, nu puteam pricepe cum un om poate să renunţe de bunăvoie la conducerea unui imperiu cuprinzând 2 miliarde de credincioşi. Deci Papa Benedict al XVI+lea este un om bun în sufletul său? A văzut că nu mai poate face faţă conducerii unui asemenea colos şi renunţă de bună voie, lăsând pe altcineva în locul său. Brusc am realizat că ceea ce face acest om e o lecţie. De modestie. Pe care ar fi bine să o ţinem minte. Mai ales atunci când diversele funcţii de conducere pe care ajungem să le îndeplinim ne iau minţile şi ajungem să ne credem de neînlocuit.

Epilog

Abdicarea Papei Benedict al XVI+lea a dat naştere unui şir de îngrijorări privind următorul Papă care conform profeţiilor va fi probabil din rasa neagră şi va fi ultimul. Ce înseamnă că va fi ultimul ? Nu ştiu. Cum spunea cineva, om trăi şi om vedea.

 

Lasă un răspuns

Categorii

