Publicat de: antiqul | 3 Iunie 2014

After shave


Prolog

Anno 199… Undeva prin Banat. Sergiu se pregătea să meargă la cheful de sfârșit de an al liceului. Se uită în oglindă încercând să-și compună o figură cât mai tristă ca un emo ce își dorea să pară. Apoi ieși din cameră unde dădu nas în nas cu bunică-sa. Femeia se uită o clipă la el, apoi îl prinse de păr și îl trimise să facă urgent un duș. Știa că nepotul ei își dorea cu disperare să aibă o prietenă, dar la cum arăta nu avea nici o șansă. Claia aia lungă de păr și barba în smocuri numai atrăgătoare nu erau. Între timp sună două prietene ca să  o ajute să-l aranjeze puțin pe nepotul său. Când Sergiu ieși de sub duș se pomeni așezat cu forța pe un scaun și dichisit cum nu mai fusese în viața lui…

Când eram adolescent îmi doream din tot sufletul să mă bărbieresc. Mă uitam cu invidie la colegii de clasă care foloseau lama de ras și aveau un aer de masculi feroce. Tata mă tempera ”Lasă că o să te saturi tu de bărbierit că toată viața asta o să faci”. Îl aprobam, dar în sinea mea abea așteptam momentul să trec în rândul bărbaților. Între timp, nemulțumit de look-ul meu copilăresc căzusem în extrema cealaltă. Îmi lăsasem plete și o umbră de mustață. Când mă uitam în oglindă arătam ca un șoim al patriei cu mustață. Dar se pare că  nici asta nu vedeam.Prietenii mai îmi sugerau delicat să mă tund, dar eu mergeam la frizer și îi spuneam ”Vă rog să-mi aranjați puțin bretonul și pletele.” Ăla se uita la mine de parcă eram din lună, clătina din cap și făcea omul ce îi ceream. Până când într-o zi eram la antrenament și mă uitam într-o oglindă. Ce am văzut acolo nu mi-a plăcut deloc și de data asta chiar i-am cerut frizerului să mă tundă aproape zero. Ajuns acasă m-am bărbierit și apoi mi-am luat un after shave care mi se părea că miroase masculin. Inutil să vă spun că prietenii au rămas muți de uimire. De atunci am trecut de la moda grunge la cea de US Marine. Adică tuns periuță și bărbierit.

Știu că unii bărbați au un farmec deosebit cu o barbă de 2 sau 3 zile. dar vreau să vă spun că nimic nu se compară cu senzația pe care o ai după bărbierit. Mă refer la bărbieritul cu lama sau briciul. Faptul că te tai pe față îmi aduce aminte de oamenii primitivi care radiau masculinitate. Chiar dacă aparatul meu Gillette are trei sau patru lame și este ”perfect bărbătesc”, tot mai reușesc uneori să mă tai cu el. Așa că folosesc un after shave tip balsam care nu mă face să mă simt de parcă mi-a luat fața foc așa cum pățeam cu cele cu alcool. Apoi după duș și bărbierit încrederea în mine crește cu 100%. Nu știu de ce. Poate fiindcă simt că asta mi se potrivește. În armată bărbieritul era un chin. Nu exista apă caldă, lamele se toceau repede și totul trebuia făcut în grabă. Dar asta m-a ajutat să îmi îmbunătățesc tehnica bărbieritului și să știu să am grijă de mine.

De mulți ani bărbieritul feței a devenit ceva intim pe care majoritatea bărbaților îl practicăm acasă. Dar acum multe mii și sute de ani bărbații mergeau la un bărbier care îi bărbierea la început în piața publică. De aici se trage una din cele mai vechi legi care spune că dacă bărbierul este înțepat de o albină în timp ce își bărbierește clientul și din cauza asta îi taie gâtul clientului, de vină este… bărbierul fiindcă trebuia să găsească un loc unde nu se aflau albine… Inutil să vă spun că pe vremea aceea nenea Gilette nu se născuse încă și oamenii să bărbiereau cu briciul. De unde și zicala ”Ascuțit ca un brici.”

Epilog

După ce ieși din mâna bunicii sale și a prietenelor ei tuns și aranjat, Sergiu se uită buimac în oglindă și aproape că nu se recunoscu. Adevărul era că îi plăcea noua sa imagine, dar oare va avea succes la fete? Apoi auzi soneria țârâind enervant. Încă amețit, Sergiu deschise ușa și în prag văzu o tânără. Aceasta, rămase un moment surprinsă, apoi îi zâmbi și îl întrebă dacă bunica ei se afla cumva acolo. Din apartament se auzi un glas ”Aici sunt scumpa mea, vin imediat. Vino te rog să-ți fac cunoștință cu nepotul prietenei mele. El e cel de care îți spuneam că ar vrea să meargă cu tine la petrecere, dar nu avea curaj să te invite…” Sergiu simți că i e oferă o șansă nesperată să nu fie singur. Oare bunicile  plănuiseră totul dinainte?  Hmmm…

Lasă un răspuns

Categorii

