Publicat de: antiqul | 17 Februarie 2015

Am castigat la Loto


Prolog

Marin se uita la biletul din mana sa fara sa-i vina sa creada. Brusc il apuca tremuratul, incepu sa transpire abundent si un urlet neomensc ii iesi din gura „Daaaaa, daaaa, am castigaaaaaat, daaaaaaa, sunt bogaaaaat, sunt bogaaaaat!!!!!”. Cei din jurul sau ramasera trazniti, apoi se grabira sa-l felicite, declarandu-i prietenia lor pe viata noului milionar. Milionar in euro. Daca dimineata Marin putea sa-si numere prietenii pe degetele de la o mana, spre seara avea mai multi frati de cruce decat Winnetou, Moby Dick si Ahab la un loc. Si numarul lor urma sa creasca exponential.

Doi dintre colegii mei ma roaga aproape in fiecare saptamana sa le iau bilete la 6 din 49. probabil cred ca sunt norocos si asa au sanse mai mari sa castige suma uriasa de cateva milioane de euro. Mai ales ca eu nu joc. Dar la un moment dat i-am intrebat ce ar face cu toata gramada aia de bani. Cand au auzit intrebarea, au cascat gura larg si au bulbucat ochii de parca eram extraterestru. raspunsul balbait a fost ceva de genul „Lasa ba, sa castigam noi banii si sa vezi ce chestii super o sa facem cu ei!” Interesant raspuns. Deci habar nu aveau ce vor sa faca daca vor castiga sacii cu bani. Mi-am spus ca e inutil sa le povestesc despre cei care au mai castigat in Romania. majoritatea dintre ei sunt saraci, chiar mai saraci decat inainte, plus ca sunt inglodati in datorii. Ca sa fie si mai distractiv, au o gramada de dusmani care le-au cerut bani imprumut pe vremea cand erau putred de bogati si care acum se bucura ca au pierdut tot ce le venise de nicaieri. Asa cum spune o vorba, de banii nemunciti, nici praful nu se alege. Oare de ce sa fie asa? Habar nu am.

Astazi un alt coleg visa cu ochii deschisi ce va face cu banii castigati. Mai intai mi-a marturisit ca vrea sa cumpere tot pamantul satului bunicilor. Imediat m-am uitat sa vad daca nu are febra, sau a baut pe ascuns vreo doua guri de tuica. Nu mirosea a alcool si am dat intelegator din cap. Habar nu aveam de ce vroia sa cumpere un sat intreg. L-am intrebat daca nu cumva vroia sa devina grof sau mosier. Atunci i-a venit o alta idee. De fapt, si-ar deschide o pensiune si ar amenaja langa ea o balta de pescuit unde sa se delecteze cu binefacerile pescuitului alaturi de prietenii lui. In sfarsit o idee cu inceput si sfarsit. Dar l-am intrebat daca banuia cati prieteni va avea dupa ce se va afla ca e bogat. Probabil balta respectiva ar fi mai plina de prieteni decat de pesti. Atunci m-a intrebat direct eu ce as face daca as castiga. I-am spus simplu ca as pleca intr-o croaziera cu un transatlantic, transpacific, transoceanic sau alta chestie din aia cu trans. Apoi mi-as cumpara cetatenie neozeelandeza, as lua o casa in Noua Zeelanda si mi-as petrece restul vietii pe plaja, hranindu-ma cu peste, fructe de mare si cu nuci de cocos. Dupa privirea lui mi-am dat seama ca nu are idee exact pe unde ar veni Noua Zeelanda si ca prefera sa fie mosier in satul lui de undeva din Caras Severin. Asa ca pana vom castiga suma respectiva avem tot timpul sa calculam la ce vom folosi banii. Mai ales ca eu nu joc la Loto. Oare care ar fi sansele sa castig daca nu joc?

Epilog

Moby Dick e balena din cartea cu acelasi nume, iar capitanul Ahab incearca sa o vaneze pana isi gaseste sfarsitul. Winnetou e capetenia indienilor apasi. Nu stiu cat de bogat era Ahab sau Moby Dick, dar Winnetou stia locuri unde aurul zacea gramada si trebuia doar cules si bagat in sac. Dar in loc sa se umple de aur, prefera sa il lase sa zaca si nu simtea nevoia sa devina un om bogat. Oare de ce? Poate fiindca era doar un personaj imaginar si cu siguranta nu era originar din tara aflata intre Dunare si Carpati.

Responses

  1. Si totusi…


Lasă un răspuns

Categorii

