Fir cu fir


Prolog

Tanarul era din cale afara de slab si speriat, asa ca atunci cand intra timid in sala de forta, prezenta lui trecu absolut neobservata printre cei mai vechi care isi etalau mandrii muschii obtinuti cu antrenamente si cocktailuri cu substante anabolizante. Pana la urma se gasi un instructor caruia i se facu mila de el si ii arata cateva exercitii de baza cu niste gantere vechi de care nu era interesat nimeni. Dupa ce facu exercitiile, tanarul pleca la fel de speriat cum venise si putinii care ii remarcasera prezenta erau convinsi ca nu va mai reveni. Pur si simplu strica peisajul salii. Dar a doua zi acesta reveni. Si a treia la fel. Incetul cu incetul cei de la sala se obisnuisera cu el. Baiatul era saritor si cand vedea ca vreun coleg are nevoie de ajutor se oferea sa-l asiste. In cateva luni deveni un obisnuit al salii si corpul sau incepu sa prinda forma. Acum nu mai radea nimeni de el cand intra in sala.

Cu multi ani in urma cand Arnold Schwarzenegger intra pentru prima data intr-o sala de forta, nimeni nu auzise de el. Era doar un pustan slabut care dorea sa se afirme. Acum numele de „Arnold” a devenit un simbol al fortei si al supletii. Dar ca toate in viata, nici corpul nu se poate dezvolta peste noapte. In ultimii ani moda salilor de forta a erupt si tot mai multi tineri care vor sa rupa gura targului cu muschii lor se indreapta plini de speranta spre „trasul de fiare”. Dar surpriza. Desi sala este plina de greutati ele trebuiesc ridicate de sute si mii de ori timp de luni sau chiar ani de zile pentru a putea dezvolta un corp armonios. Atunci tinerii nostri afla cu stupoare ca exista sute de muschi in corp pe langa arhicunoscutul biceps, iar grupele de muschi trebuiesc lucrate separat fiindca altfel va fi jale. Cea mai mare surpriza vine atunci cand observi ca, desi te crezi foarte puternic si cel de langa tine ridica aparent fara probleme greutati de 20-25 de kilograme cu o singura mana, tu te lupti efectiv cu cele de 5 kilograme. Si atunci apare cercul vicios. Vrei sa ai muschi ca sa impresionezi fetele, dar vrei sa ii ai cat mai repede. Nu ai timp sa astepti pana vara viitoare, vrei ca in maximum 2 sau 3 saptamani sa te afisezi la strand cu noul tau look. Si incepi sa intrebi in stanga si in dreapta cum sa faci sa fii plin de muschi fara prea multa munca. Nimic mai simplu, ti se va spune. Exista o gramada de substante foarte prietenoase care iti vor asigura doar in cateva  saptamani si fara prea mult efort un corp care nu va trece neobservat la strandul din localitate. Alternativa ar fi sa vii de 3 sau 4 ori pe saptamana la sala si sa ai un program de exercitii foarte riguros, iar rezultatele se vor vedea la iarna, cand oricum nimeni nu iese la plaja. Si cum tentatia este mare, multi accepta. Si toarna in ei tot felul de prafuri care intradevar actioneaza aproape peste noapte si  le adauga masa musculara astfel incat vecinii si prietenii incep sa se uite admirativ la ei. Incurajati de rezultatele rapide, junii nostri continua cu aceasta combinatie de prafuri plus antrenament mai mult sau mai putin haotic bazat in primul rand pe muschii bratelor. Si in scurt timp incep „sa se umfle muschii pe ei”. Dar surpriza, prafurile au si ele un pret, altul decat cel exprimat in lei, euro sau dolari. Organismul se vede fortat sa galopeze la fel ca o locomotiva cu aburi pe care o obligi sa meraga cu 300 de kilometri pe ora cand ea abia daca poate atinge 80 si aia fiind viteza maxima prin constructie. Si atunci apar bolile de inima, rinichi, ficat si alte alea care va transforma organismul mai ceva ca al unui pensionar care a trecut prin ultimele doua razboaie mondiale.

Si inca ceva dragii mei. Substantele respective in marea lor majoritate au in componenta testosteron, ceea ce va umple corpul vostru  de respectiva substanta. Asta va va transforma pentru scurt timp in niste masculi feroce, dar creierul vostru va interzice organismului sa mai produca respectiva substanta , iar in momentul in care veti ajunge alaturi de o domnisoara intr-un spatiu intim, veti constata ca e jale. Si asta cred ca e un argument destul de puternic ca sa lasati respectivele substante in borcanul in care stau si sa nu le ingerati in organism.

Daca tot vreti sa mergeti la sala, rugati pe cineva sa va faca un program de antrenament si tineti-va de el cu sfintenie. Incepeti antrenamentul la sala in septembrie cand strandurile sunt inchise, asa ca pana in iunie cand se vor redeschide veti putea afisa un look decent. Si nu incercati sa trisati antrenamentele cu tot felul de ciudatenii. Cine stie ce prafuri inteligente mai luati si veti constata ca incepeti sa semanati cu Cocosatul din Notre Dame. Si credeti-ma ca nu vreti asta.

Epilog

Sala era plina si aparatele pentru brate si spate erau foarte ocupate . Toata lumea tragea din greu si scripetii gemeau sub povara discurilor metalice. La un moment dat intra in sala o domnisoara subtirica, dar care etala o pereche de gambe musculoase si rotunde, aproape perfecte. Brusc se lasa linistea. Diferenta dintre gambele domnisoarei si cele ale musculosilor era evidenta, multi dintre ei avand picioarele subtiri ca doua bete. Brusc, aparatele pentru brate au fost lasate balta si masculii incepusera sa se agite in jurul aparatelor pentru coapse si gambe. Domnisoara ramase un moment mirata de vanzoleala din jurul ei, apoi zambi, cauta o banda de alergat, o porni si incepu sa alerge usor…

Anunțuri

Un gând despre „Fir cu fir

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s