Publicat de: antiqul | 4 Martie 2012

Gafe


Prolog

Cei doi colegi intrară în magazin. Cel vechi începu să facă pezentările pentru cel nou angajat. „Uite alea două sunt colegele noastre. Bruneta e drăguţă şi e o plăcere să stai toată ziua cu ea de poveşti. Aialaltă mai grasă, în schimb e o idioată, enervantă şi se bagă tot timpul în seamă. Nu pot să o suport, de abea aştept să facă vreo tâmpenie să o dea ăştia afară. Cică e măritată, dar probabil soţul ei e vreun tăntălău pe care-l ţine sub papuc”.Cel nou se uită atent la colegul său şi îi spuse.” Mă bucur că mi-ai spus, apropo, grasa aia idioată e soţia mea…”

Fiecare dintre noi a făcut cel puţin o dată vreo gafă grosolană. De obicei ni se întâmplă atunci când nu putem să ne ţinem părerile proaste despre ceilalţi doar pentru noi. Dacă cineva ne enervează simţim de multe ori nevoia să spune şi altora, numai că uneori cei cărora le spunem părerea noastră se întâmplă să nu fie de acord cu ea, sau să fie direct implicaţi în situaţia respectivă. În special relaţiile de familie sunt tabu. Nu-i poţi spune unui părinte lucruri rele despre copilul său, la fel cum un soţ îşi va apăra întotdeauna soţia în faţa celorlalţi. Excepţiile sunt rarisime şi arată câ în căsnicia respectivă lucrurile sunt tranşate deja şi căsnicia există numai pe hârtie.

Personal, după zeci de gafe comise în gura mare, m-am obişnuit să fac unele verificări înainte să-mi expun părerea negativă despre cineva. Şi până la urmă am cam renunţat să critic în gura mare, fiindcă în mod sigur nici eu nu sunt cu mult mai bun decât persoana criticată.

Termenul de „gafă” în loc de obişnuitul „greşeală” l-am auzit în armată. La un moment dat fiind de serviciu la poarta unităţii am lăsat un ofiţer străin de unitate să intre fără să-l întreb de sănătate. Urmarea a fost că ofiţerul respectiv s-a dus glonţ la comandantul unităţii şi i-a râs în faţă că el a intrat cum a vrut în unitatea militară şi la fel poate intra cine vrea. Comandantul l-a luat în şuturi pe ofiţerul de serviciu care m-a făcut troacă de porci şi de câte ori mă vedea prin cazarmă mă lua la împins vagoane. Din nefericire pentru el, un alt coleg de-al meu nu l-a anunţat într-o dimineaţă când a venit comandantul unităţii în control şi ăla l-a prins dormind pe respectivul ofiţer. Şuturile pe care le-a luat „don căpitan” atunci au fost de poveste, prilej cu care s-a făcut de râs în faţa tuturor soldaţilor şi nu a mai avut curajul să facă pe zmeul cu noi.

Una peste alta, e clar că de cele mai multe ori gafele ne pândesc după colţ şi singurul lucru pe care putem să-l facem de multe ori este să ieşim cu faţa cât de cât curată după ce „am comis-o”.

Epilog

Pe vremea când o companie de telefonie mobilă avea primele 3 secunde de convorbire gratuită, şmecherii se obişnuiseră să vorbească doar cele trei secunde, după care închideau. Un prieten de-al meu a purtat următoarea convorbire „Salut Gigi”… „Ne vedem”… „Deseară”… „În club”… „Spune-i la taică-tu”… „Că mergi”… „La ore de mate”… „Oricum e fraier”… „Şi nu se prinde”… „Ne vedem „. Peste câteva clipe telefonul prietenului meu a sunat. „Dragul meu, la telefon e fraierul de tată al lui Gigi. Să ştii că ai vorbit cu mine şi Gigi nu o să mai meargă la ore de matematică o vreme…” 🙂

Responses

  1. Epice fazele cu vorbitul la secunda. Mama lor cum plateam 60 de centi pe minut…
    Beep-ul era sfant : ))

    • Aşa e, sunam şi vorbeam numai în cazuri de necesitate maximă, în rest bipurile să trăiască 🙂

  2. O prietena a facut una grava cu ungurii. „Nu-i suport, tu-le mama lor de nemernici”, unul dintre ei stand chiar langa ea :))))

    • Un prieten i-a explicat contabilei sale că taximetriştii sunt afemeiaţi şi mincinoşi, soţul contabilei fiind… taximetrist 🙂


Lasă un răspuns

Categorii

